tisdag 9 februari 2010

Släktforskning


Jag har i många år varit intresserad utav släktforskning. Tror att det var i samband med när mina mor- och farföräldrar gick bort, helt plötsligt hade en generation försvunnit och mycket historia med dem. Klart man undrar vart man härstammar ifrån, vad för arv man bär på. Mycket information om generationer tillbaka kunde man fått veta av mor- och farföräldrarna, men jag var inte så gammal eller mogen i sinnet för att ta reda på detta när de levde, vilket jag ångrar idag.

Min morbror har släktforskat på morfar och mormor sida och kommit ända till 1100-talet på någon gren. Det fanns inte mycket information att hämta så långt tillbaka, endast ett namn. Får se om jag får ändan ur vagnen (eller TIDEN), men en kurs vore kul att gå för att se om det gick att finna släktingar på pappas sida.

Men viktigast är självklart att vara här och nu i mitt liv!

Ps. Amanda har idag varit superduktig och hjälpt mig både dammsuga och torka golv. Vad hon växer av att få hjälpa till! Ds.

Kraaaaaam

Inga kommentarer: