tisdag 23 februari 2010

Jag är nu såld...

på släktforskning!

Besöket på PLF igår blev mycket lyckat och gav definitivt mersmak! De två timmarna bara rann iväg och jag hittade faktiskt farmors mors mormor Stina Nilsdotter född 1794! Jag fick hjälp av en man att dubbelkolla i de gamla husförhörsböckerna att det verkligen var rätt personer som jag hittat. Vilket arbete som lagts ner för att föra in alla människor i denna databas, men det är ett arv att ta till vara på. Nu får jag lugna mig två veckor innan jag ska göra ett nytt försök.

Jo just det den här snön...Den har inte vett att sluta falla och här i stan verkar pengarna vara slut eller så väntar kommunen på bättre tider (tö kanske) för inte ens prio ett vägarna har de plogat. Pelle kollade en preliminär 14 dagars väderrapport och det ser ut att kunna komma en del snö framöver. Jag är snart övertygad om att snön kommer att vara kvar på barnens födelsedagar.

Ikväll blir det Me & I party!

Kram

Inga kommentarer: