måndag 15 februari 2010


Det har varit en mycket bra helg hos mina föräldrar (som vanligt). Vi firade Robban som sagt på fredagskvällen och jag hade gjort ett födelsedagsquiz med frågor från nutid blandat med dåtid (1987). Lite överraskad blev Robban allt som annars brukar stå för utfrågandet. Mamma vann med beundransvärda 21 av 28 rätt!

Lördagen innebar först att Amanda och jag begav oss till en lekpark för att se om vi kunde hitta något att göra ibland all snö. Det visade sig att ingen hade lekt där på mycket länge, så det var bara att pulsa med Amanda i famnen med snö upp till knävecken till de olika stationerna. Jag tyckte det var skoj för det är en speciell känsla att få pulsa bland all den snön. Har inte gjort det sedan 80-talet då det var ett par rejäla snövintrar.

Då Robert hade överskottsenergi på kvällen hittade han på att vi skulle gå ut och ha snöbollskrig. (Och vi andra hade självklart ingen egen vilja att säga emot;)) Så Pelle, Amanda, Robban och jag gav oss ut i de stora snövallarna och kastade snö i en timme. Allt hade varit bra om inte Robban bestämt sig för att leka karate-kid och fälla mig i slutet. Jag föll som en fura med halva Robban över mig. Det knäckte till i nacken och brände bakom pannbenet och jag tänkte att om han gett mig hjärnskakning så skulle jag sparka smalbenen av honom (obs! ironi;)) Idag har jag jätteont i senorna på höger sida i nacken *snyft*. Så nu har han en stämning att vänta om jag får men i framtiden.

Jaja, men kul var det för övrigt i allafall!


TJO!

Inga kommentarer: