fredag 30 oktober 2009

Brorsans present till mig:)

Nedan är ett utdrag från brorsans blogg, han har tillägnat mig en dikt. Tack Roffe för ett gott skratt:)!


Congratzzz Siz
Grattis på födelsedagen Maria Christina Elizabeth Readhead syrran Sjöberg-Erixzzon.

Tänk vad tiden bara flyger förbi
för några år sedan hade du varken man eller barn - du var fri
Äh tänker du, jag är så lycklig jag kan bli
Och i telefonen säger du alltid hihihihihihihi

Du har lämnat tonårs och ungdomslivet därhän
Men det stoppar inte dej från att vara frän
Du har fortfarande tid att göra allt du vill göra
Men skynda dej nu medans du fortfarande kan se och höra

1979 var ett bra år på det veset
För enligt mamma och pappa kom då det stora hunnefeset!
Och du har ju växt upp och blivit någolunda vetti
För ett retarderat mongo ska vara glad att få fylla tretti!

1 kommentar:

mia sa...

härligt!! ;D

bra beskrivning!!! Jag kan validera typ 25 av dina år så robban o jag ligger väl typ lika i ålder vi spenderat med ers höga födelsedagsbarns-het. men vad betydde hunnefesten?

verkar som du fått en bra helg!

Jag håller på att packa väskan eftersom jag ska på kurs till Tromsö!! Stora staden here I come. Det ska bli skönt att komma bort lite och få lite nytändning. Kram på dig!!