måndag 2 november 2009

65-års kalas

Buketten från Mia & Daniel

Måste få förklara ordet "hunnefeset" i Robbans dikt. Det är något lokalt skämt som pappa från första början hade hört i sin hemtrakter som det sedan visade sig att min mormor kände igen och sedan dess är det ett stående skämt hemma som mamma och pappa aldrig slutar att skratta åt. "Hunnefeset" är med andra ord en hunds fis som ni kanske förstår luktar illa. Så mamma brukar säga "1941 (pappas födelseår) var det som det stora hunnefeset gick", alltså det året är inte ett bra år. Medan pappa säger: "1947 (mammas födelseår) var det. Och så skrattar dom gott. Nu var det alltså min tur och 1979 som skulle få vara med på ett hörn. Hihi som jag brukar säga;)

Oj, oj, oj vilken helg det har varit! Jag är så nöjd och det blev som jag endast vågat hoppas att det skulle bli. I fredags var lite släkt här och vi smaskade smörgåstårta och budapesttårta med hallon/blåbär istället för mandariner och det var supergott. Gästerna skulle vara här vid halv fem, men vid halv fyra ringer det på dörren och då tänker vi att det är någon som missat vilken tid, men det visar sig vara ett blombud med blommor till mig. Jag blev så himla glad för det var så överraskande samt kändes speciellt att få det direkt hem till sig.

På lördagen lämnade jag Amanda hos mamma o pappa och passade då på att hämta lillebror som skulle vara med och leka på kvällen. Klockan fem var det avspark på The Big Bang. Tanken var att vi skulle köra tjejerna mot killarna och det höll nästan hela vägen förutom när Robban fick hoppa in med oss i Lasergame. Så bowling, lasergame och XerDance stod på schemat och det var jätteroligt! Micke och Anders sopade mattan med oss i bowling medan tjejerna (o Robban;)) vann lasergame! HAHA kan jag inte låta bli att skriva det då grabbarna var jättetaggade och trodde nog att de hade oss som i en liten ask. Men då hade de glömt bort att vi hade de skyttetränande tvillingarna i vårt lag!! Linda hade överlägset mest poäng, dubbelt så mycket som tvåan - hennes syster. Däremot på XerDance var det jättejämnt, men killarna lyckades att ta några poäng mer än oss så tyvärr.....vann killarna. Dansen var min grej och jag hoppade som jag aldrig hoppat förr och kände mig 4 år igen:). Därefter var det uppfräschning och mat på schemat, för man blir riktigt hungrig av ett sådant träningspass. Sedan mellanlandade vi hemma hos oss 1½ timme innan vi gjorde stan osäker, hehe. Nä, vi var så snälla så och vi såg snällare ut än vad många andra gjorde den kvällen (många var utklädda). Klockan tre ramlade vi i säng och konstaterade att det var ansträngande att fylla 65.

Bye bye

1 kommentar:

Anonym sa...

Mer bilder från dagen vill vi ha