onsdag 14 april 2010

Var är myran?


När jag lyfte ur Amanda ur bilen vid förskolan stannade en annan bil intill. "Titta, där är Mira", säger jag (för flickan i bilen heter så). "Vardå?", säger då Amanda och tittar ner på marken. Först undrade jag vad hon höll på med innan jag insåg att hon tyckte jag sa MYRA. Lite irriterat ropar hon då (och vid det här laget är både Mira och hennes mamma ute ur bilen) "Maammaa, var är myyran?" Jag bara låtsas som jag inte hör medan jag hälsar på Mira med mamma, för att sedan börja att prata om något annat. Denna gång gick det att prata bort det.

Annars sjunger Amanda på reklammelodin med en liten egen tolkning: "118 800, superninni, nummerninni, via telefon o ÄsMäs."

Amanda och jag har varit ute och lekt i en timme medan de snoriga och sjuka pojkarna har varit inne och vilat. Nu hoppas jag på att vi snart får vara friska hela familjen!

Go´onsdag på er!

1 kommentar:

Jenny sa...

Ungar är härliga! Jag skrattar alltid gått åt dina små referat från Amanda! Hon är en riktigt skön tjej!

Stor kram!