fredag 22 januari 2010

Vad tiden går fort

Det känns inte som så länge sedan Amanda vilade så här hos mig

Fick i morse ännu en än gång konstatera att tiden går fort och att det är främst på barnen man märker det (för inte vill man titta på sig själv). Amanda bad om att jag skulle göra två Pippi-Lotta tofsar i hennes hår. När det var klart så bad hon om att bli sprayad med en hårprodukt som jag ibland använder på hennes hår när det är morgonrufsigt.
"Ja, nu kommer du dofta gott", sa jag då.
"Jaa, då vill kanske någon lukta på mig" svarade hon och fick en finurlig min.
"Jaha, är det någon särskild som du vill ska lukta på dig?"
"Ja, N" säger hon medan hon skuttar generat ut ur badrummet.
Här känner jag att jag blev lite ställd, men fortsatte:
"Tycker du han är söt?"
"Jaaa, jag är kär på honom" svarar min älskade Amanda och jag känner hur jag bara står och gapar för ordet kär har vi inte diskuterat här hemma.
Bara för att kolla frågar jag: "Vet du vad kär betyder?"
"Ja, det är när man gifter sig".
"Jaha, har ni pratat om det på Förskolan?"
"Jaaaaa", svarar hon då med höjda ögonbryn som det var det självklaraste i världen.
Guuud vad gammal jag kände mig då och det värkte till i bröstet, för är hon redan så stor? Jaja, jag vet att det är på ett barns nivå, men ändå?


Men nu är det nedräkning till helgen och LET´S DANCE! (ifall någon har missat att jag brukar titta på det;))


KRAAAAAAM

Inga kommentarer: