onsdag 13 januari 2010

Stryka är det en styrka?

Amanda och Hampus åker skrinda a la 70-tal i Skrika

Hampus julklapp som minst sagt är lika intressant för storasyster


På kall promenad genom Stadsparken


Blev påmind idag hur tråkigt det är att stryka, det är därför jag gör det så sällan. Har en oskriven lista där jag graderat olika vardagliga sysslor som kan tyckas vara mindre roliga att utföra. Putsa fönster ligger överst medan städa toaletten och plocka ur diskmaskinen inte kommer långt efter. Men när jag stod där med strykjärnet och strök fram och tillbaka så slog det mig att här var en solklar etta. Jag vet de som har det som terapi att stryka sin tvätt och det är väl kul för dom, men inte för mig. Jag var tvungen att stryka då nya gardiner skulle upp för dem vill man ju inte sätta upp skrynkliga.

Ikväll är det säsongstart för "Det Okända", gissa vem som kommer sitta bänkad framför tv:n??

God Lillördag!

Inga kommentarer: