fredag 29 januari 2010

Obs! Inte vår bil, men ett fint exemplar av samma modell.

Igår var det dags för att åka med bilen till bilprovningen. Var något nervös då jag endast gjort det en gång tidigare i mitt liv och det var för ca 10 år sedan. Då ägde vi den fantastiskt fina lilla röda Peugeoten NDW (nu-du-wävlar) som det var riktigt krut i när man tryckte på gaspedalen. Vi hade då oroat oss för några saker som de skulle kunna slå ner på. Minns att ena stolen var provisoriskt fastsvetsad = inte så säkert vid en krock. När killen besiktat bilen klart och ska köra ut den, startar den inte. Han börjar att småskrattande säga: "Jaha, jag skulle precis säga att den är godkänd, men det är ju tråkigt att den inte startar, hehe". Så han och två killar till fick rulla ut den och "parkera" bilen. Kommer ihåg hur arg jag blev + att jag skämdes att bilj****n inte startade. Med raska irriterade steg gick jag till Pelles jobb (för bilprovningen ligger ute i industriområdet ca 15 minuters promenad från BE-GE) och berättade hur det låg till. Sedan var det bara att traska hem i kylan. När Pelle och hans pappa åkte dit ett par timmar senare startade bilen på första försöket...

Igår trodde jag väl inte att det skulle hända, men var orolig att de skulle hitta något fel. Sedan ett litet stressmoment var att Hampus var med och jag var rädd att han skulle bli irriterad att åka ur och i bilbarnsstolen. Men han fick faktiskt sitta kvar och tittade storögt på när killen kollade bilen, så det gick jättebra.

Our Toyota is fantastic =)!


Trevlig fredag!

Inga kommentarer: