måndag 25 januari 2010

Speciella funderingar

Linnéuniversitetets logga

Sitter och läser på Linnéuniversitetets (som det nu så fint heter efter sammanslagningen av högskolan i Kalmar och universitetet i Växjö) hemsida gällande höstens kurser/program. Jag vill läsa specialpedagogik främst för att oavsett vilken ålder man arbetar med i skolans värld möter man alltid barn med extra behov av olika slag. Första tanken var att läsa kurs för kurs för att känna på det och skulle ett jobb dyka upp efter juluppehållet är jag inte låst i ett program. Men...nu sitter jag och läser om Speciallärarprogrammet som innebär 2 års läsande, men... då får jag en examen och kan titulera mig som Speciallärare vilket jag inte kan efter att ha läst specialpedagogik A, B, C i 1½ år. Det som talar emot är att programmet är i Växjö medan kurserna är i Kalmar. Det är lättare att ta sig till Kalmar än till Växjö samt att det är längre till Växjö. HJÄLP vad jobbigt det blev. Tur att ansökan inte behöver skickas än på ett par månader för det här måste jag få vända och vrida på. För det är inte bara jag och mitt liv som påverkas det är hela familjens såklart.

God måndag på er!
KRAM

1 kommentar:

Lindis sa...

Hej bloggare!
Du har fått en award av mig!
Kram Linda