söndag 3 januari 2010

Tack för att ni finns!



Har ännu en gång fått en tankeställare när det gäller att vara tacksam för det man har. Var inne på facebook och hamnade av en slump (ni vet man är inne på en kompis sida och så har den kommenterat på en annan persons foto, så till slut hamnar man på någons sida man inte känner). Gjorde det precis och det var ett fantastiskt fint fotografi av en liten flicka på ett par månader, jag började le för att det var så fint, men... under bilden står det "Snart får du se ljuset, hoppas det går fort så du slipper lida". Fy fan då visar det sig att flickan är döende och kämpar för sitt liv på sjukhuset. Jag bara känner en krampaktig känsla kring hjärtat och tänker om det var mitt barn. Det ironiska är att idag har jag haft en sån där dag när man hela tiden har en lättirriterad känsla inombords och gnäller för ingenting (ja, usch jag är riktigt hemsk när jag sätter den sidan till). Tack min fina familj att ni finns, vad skulle jag vara utan er?

Inga kommentarer: