måndag 3 januari 2011

Snögrotta




Har sorterat igenom barnens leksaker för att få plats med dom de fick i julklapp. En del skänker vi bort och en del har jag beslutat mig för att spara. Det gjorde mina föräldrar och det är jag tacksam för idag.

För att inte helt klättra på väggarna gick Amanda och jag en runda med kälken på eftermiddagen. Vi avslutade rundan med att leka på områdets innerplats. Det är inte lätt att leka på den med all snö, men Amanda lyckades att gunga en stund. Amanda kom med idén att vi skulle samla en massa stora snöklumpar i en hög. Detta utmynnade i att vi gjorde en variant av en snögrotta. Amanda tog fasta på att jag berättde att man kan sätta ljus i snögrottan, så efter middagen stegade vi ut i den bistra vinterkvällen och tände ett värmeljus. Vad ett litet värmeljus kan lysa upp! Det blev jättevackert!

God kväll!




Inga kommentarer: