fredag 14 januari 2011

Dags för fredagmys!

Foto: Linda Thörn (KreaThörn)

Jaha, då var det redan fredag. Oj vad trött jag har varit denna vecka, det är jobbigt att gå upp så tidigt på morgonen. Men efter en kopp kaffe så har det mesta ordnat sig. Hörde att det eventuellt skulle komma en 1dm blötsnö i helgen... Än så länge är det ok med snön som ligger för min del då våren ännu är ganska långt borta och snön faktiskt gör det ljusare ute, men 1 dm blötsnö uppepå allt vi har låter inte speciellt lockande.

Trots att Hampus varit ifrån dagis i 2½ vecka (pga jullov)så har det fungerat otroligt bra att lämna honom den här veckan. Hoppas att det nu håller i sig så att det inte blir ett bakslag nästa vecka när det går upp för honom att det inte bara är en tillfällighet att vara där.

Amanda är ju stora tjejen som vill bli ännu större, hon har senaste veckan hunnit att fråga ett antal gånger när hon fyller 5 år. Vi har tittat i almanackan och jag har försökt att förklara att det är ett tag kvar. Som tur är säger jag.

Häromdagen på jobbet när jag läste igenom terminens kalendarium för skolan, stod det att i mars kontaktas föräldrarna till höstens kommande förskoleklass. Då gick det upp för mig att nästa år är det vår tur att få ett sådant brev då Amanda ska börja förskoleklass. Hjälp, jag minns ju tydligt som helst när jag gick i förskolan som motsvarar dagens förskoleklass.

När vi nu alla var så trötta efter första veckans jobb bestämde vi oss för att beställa hem kinamat som belöning. Mmm, så gott och barnen åt så de höll på att storkna.

Let´s dance blir det självklart sedan!

KRAMIZ




Inga kommentarer: