torsdag 27 januari 2011

Glitter


Vilket vackert väder det har varit idag! Trots att jag större delen av dagen suttit inomhus så känner jag ändå att min energidepå har fyllt på rejält. Mycket tack vare att jag har ett fantastiskt arbetsrum med stora fönster som släpper in mycket ljus.

Mycket födelsedagar i bekantskapskretsen denna vecka. I helgen brakar det loss på Varvsgatan då brorsan ska ha kalas för de närmsta. Hmm, har försökt att pressa honom vad han för planer för dagen, men han säger inget. Vet inte om jag ska bli orolig eller förväntansfull...;) Jaja, men kul att umgås ska det bli iallafall.

Jag letar febrilt efter ett allvädersset (tror man kallar det så?) till Amanda. Ett sånt vars yta är som ett regnställ (alltså vätskeavstötande) men fodrat inuti. Detta med tanke på att det troligen kommer att börja töa någon gång (kanske framåt april om vi har otur...) och då funkar inte hennes sköna overall som är suverän mot kyla men inte speciellt vätskeavstötande.

Amanda och jag var på stan igår och letade, men utan framgång. Har kollat lite på nätet, men hittar bara vanliga regnställ eller vinteroveraller. Amanda blev superförjust i ett par skor på Lindex (de ovan) och de följde med hem med förmaningstalet ;) att snön måste ha försvunnit först innan hon kan ha dem ute.

God fortsättning på torsdagskvällen!

Inga kommentarer: