onsdag 2 juni 2010

Sommar, sommar, sommar!




Tjoho vilket väder!
Vågar jag tro att sommaren är här, på riktigt??? Idag har det varit alldeles så där bra som jag vill ha det på sommaren. Vi packade bilen, åkte och köpte blommor i två av stans blombutiker och styrde sedan kosan till stugan. Visst det blåste en del vid sjön, men det höll myggorna borta, för i år lär vi få känna av en myggsommar tror jag. Amanda varvade att hjälpa mig att plantera blommor och Pelle att montera gungställningen. Hampus kämpade på i gräset och blev ofta ganska frustrerad då det inte gick som han ville = rakt. Nöjdast var han när han stod vid sandlådan med spaden i handen och tog lite sand, la det på sandlådekanten och skrapade spaden hit och dit om och om och om igen.

Underbart var det att få äta mat och sedan fika medan fåglarna kvittrade som tokar. Helt plötsligt var klockan mycket och vi fick snabbt packa ihop alla grejer för att Pelle skulle hinna till föreningsmötet klockan 19. Kvällen har för mig bestått av badning av barn, packning och förberedelse inför morgondagens äventyr... Jo, jag ska på anställningsintervju och är lite nervös...

Måste därför runda av för det är dags att sova!

Får se när jag uppdaterar nästa gång för nu blir det nog att vara en del i stugan.

KRAMAR!!

Inga kommentarer: