tisdag 1 juni 2010

Mycket har hänt sedan sist...


Oj, vad dagarna har runnit iväg sedan sista inlägget! Begravningen var vacker. Jag gillade den personliga touchen (som nog är vanligt idag) att prästen berättade ganska mycket om Gunborg och hennes liv. På kvällen blev det släktforskningredovisning för Pelles farbror och fru. Det har väckts ett visst intresse efter att jag fann Wasa-anor;).

På lördagen blev det loppis hos min morbror som ska flytta till Vimmerby. Fyndade en skål, en ishink, några historiaromaner och en vas. Därefter styrdes kosan mot tolvskillingsmarknaden i O-hamn. Amanda fick åka ett par snälla karuseller och fick en klubba att snaska på och då var hon nöjd. Medan Pelle och Amanda åt på restaurang med släkten träffade jag och Hampus Petra. Mycket trevligt som vanligt, men som vi båda konstaterade så har man kommit igång med snacket som bäst när det är dags att skiljas. Lite Eurovision blev det allt på kvällen och jag vann vår interna tävling (Pelle, Robban, jag) genom att jag prickade in vinstbidraget. :)

Mors Dag middag på Dolce Vita i Figeholm och kortspelet Plump som avslutning innan alla stupade i säng. Helst Robban som firade med att börja jobba 07:00 på måndagmorgonen. Pelle och jag åkte ut till Stångehamn och städade storstugan och klippte gräset, så nu är det förberett för att kunna bo där =HÄRLIGT!

Idag är det min första dag som arbetslös och det känns konstigt. Då var "mammaepoken" slut och allvaret börjar igen.

Bye bye

Inga kommentarer: