onsdag 23 juni 2010

Den ljusaste tiden är nu...

Hello Kitty är favoriten



För ovanligheternas skull är jag först uppe på morgonen!
Vaknade av att Amanda skulle lägga sig mellan mig och Hampus och koordinationen är inte den bästa när man är yrvaken så ett par armbågar fick jag känna på. Men det är ett kärt bekymmer (så länge jag inte fick ett öga utpetat) så jag låg kvar en stund och tänkte att jag somnar nog om. Men... jag kände att jag var så hungrig så då gick det inte att ligga kvar. Hmm, glömde snabbt hungern när jag såg att platsen vid datorn var ledig. Perfekt tillfälle att uppdatera bloggen lite.


Jag är just nu jätteglad över att ha blivit erbjuden en tjänst här i stan med start den 16 augusti! Har inte skrivit på några papper ännu och vidskeplig som jag är vill jag inte trumpeta ut allt ifallatt... Var ju egentligen sugen på att plugga, men när jag fick det här erbjudandet var det inget snack vad jag ville. GLAAAAAAAAAAAAD!!!:)


I stugan sover jag och Hampus i "underslafen" på en våningssäng som max är 90 cm bred, dvs en smal säng. Ett par nätter har Amanda kommit och krypit upp i min säng och lagt sig "skavfötters" (stavas/heter det så?) intill väggen. Det har fungerat ok, men igår natt var hon mycket livlig så hon rullade hit och dit och min sömn blev... inte så bra. På morgonen när vi håller på att vakna till och Amanda ligger och sträcker på sig frågar hon yrvaket: "Mamma, varför är det så trångt i sängen?" "Ja, Amanda varför tror du att det är så trångt?" svarar jag, något irriterat och tänker på den sömn jag INTE fick;). Då får Amanda världens bredaste leende och säger: "För att jag ligger här!"


Är nu hemma och laddar inför midsommarfirandet i Kristdalaskogen. Vi försökte att komma på vilket år i ordningen som vi firar där, men kom inte fram till något riktigt svar. Men det börjar närma sig 10-års jubileum...Robban ska fira på Böda... say no more... ;)


Glad midsommar!!!





1 kommentar:

Lindis sa...

Så kul med jobbet! Stort grattis!!!
kram