måndag 7 juni 2010

Back in da town


Tjolahopp igen! Back in da town för att besöka arbetsförmedlingen samt fylla på förråden. Det har varit mycket frisk luft de senaste dagarna, det känns så bra för psyket :). Lilla jag utmanade mig själv och sprang Skomakarloppet i Misterhult i lördags. Valde den kortare banan (4,5 km) då den längre var 9 km och jag har ännu inte sprungit den sträckan. Kan vara lite dumt att anmäla sig till ett sådant lopp. ;)
Ja, jag var inte lite nervös innan, men det var självklart mig själv jag främst tävlade emot. Sedan var mina mål att inte komma sist (av 24 tjejer) samt att springa under 27 minuter. Banan var mycket tuffare än vad jag trodde, mycket backar och rejäla sådana med. Men jag är så lycklig, jag sprang på 25:42 och kom 6:a! http://www.misterhultsais.se/skores/sko2010.xls
Det kändes som jag vann!! Haha, mina gamla idrottslärare skulle se mig, jag som gick ut 9:an med en 2:a i betyg, delvis för att jag AVSKYDDE att springa.
Nu väntar arbetsförmedlingen.

See YA!

Inga kommentarer: