lördag 19 juni 2010

En dag i bröllopens tecken

Amanda vid badstället

Stångehamns sjöjungfru i ny baddräkt

Hampus har mjölkpaketet i högsta hugg, ifall någon skulle attackera


Nu var den leksaken tråkig

Här ansas det bland småbuskarna, alla vill hjälpa till. Vill tillägga att det var myggornas gömställe, så vi höll på att bli uppätna

Nu ska det grillas kyckling, men först njuter vi av brasan

Solen på väg att tacka för sig

Nu är det dags för mat!

Amanda badar i poolen och är överlycklig

zzZZZZZZZ


Grattis och stora lyckönskningar till Mathias & Jenny som idag gifter sig i Norrköping!
Ok ett litet grattis till kronprinsessan & Daniel som även de byter ringar idag. Har lite sporadiskt följt det på tv:n, det viktigaste var att få se Victorias klänning, frisyr samt ringbytet. Hehe, så här tryggt på andra sidan tv-skärmen konstaterade vi att det nog var lite svettigt i handflatorna då Daniel tycktes få ta i lite extra när Victorias ring skulle på :) Jaja det var väl det lilla i det stora sammanhanget.
Själv har jag idag för första gången i mitt liv sprungit en mil. Det har varit ett av mina mål att klara av milen, för det har känts som ett lagom tufft mål för mig. Då jag inte kände för att springa Scaniaslingan 4 varv var det turligt att sträckan mellan stugan och till mina föräldrar i Figeholm är 10,8 km. Det gick bättre än vad jag vågat hoppas på då jag tidigare som längst sprungit 7 km.
Häromdagen satt jag och Amanda och pratade om alla namn som de vi känner bär. "Vad heter brorsan?" frågade jag. "Hampus John Milton" svarade hon snabbt. "Vem mer heter Milton?" fortsatte jag. "Moffa Milton" svarade hon lika snabbt. "Vet du vem som mer heter Milton?" "Njaee" sa hon lite osäkert. "Jo, Robert heter det. Robert Patrik Milton." "PAPRIKA?, ropar hon och tittade mycket frågande på mig. Jag tittade till på henne för jag trodde att hon skojade med mig men insåg att hon bara hört lite galet. Men hennes min tillsammans med bilden i mitt huvud som spelade upp Robert som en paprika gjorde att jag började gapskratta. Och självklart var det jättekul att sedan säga Robert Paprika många gånger. Får se hur kul mister tycker att det är :)
Annars har vädret varit gott mot oss och det har blivit badande både i havet och poolen främst för Amanda. Hampus testade också att plaska lite, men mest blöt blev han av att storasyrran hade svårt att låta bli att stänka i hans riktning. ;)

Snart är det midsommar och vi ska åter igen fira den i Tvingsmåla med parenteserna. Dagens väderprognos spår just sämre väder den dagen, hoppas vädergubbarna har fel för i år VILL jag INTE ha på mig dubbla byxor ELLER vara rädd att REGNet ska falla ner när jag ska äta sill.
Så det så!
Ha det gott!
Ps. Är inte alltid kompis med bloggens styckeindelning, därav gröten ovanför.Ds

Inga kommentarer: