lördag 21 augusti 2010

Upp och ner

Ja, denna dag har verkligen varit upp och ner på många sätt och vis. Amandas humör har varit upp och ner med mycket gråt och det har inte alltid varit lätt att själv hålla humöret på topp. Men så kom vi äntligen ut på en cykeltur och bestämde oss för att åka till en lekplats nära Pelles farmors hus (då blev det glada miner). Vi hade endast cyklat en liten stund när Amanda gallskriker:AAAAAAAAAAAJJJJJJJ. Då hade en geting stuckit henne i fingret. Då blev det såklart gråt en stund, men det glömdes bort när hon fått beklaga sig för Robban (som mötte upp vid lekplatsen) och leka lite. Det är andra gången som hon får ett stick och peppar, peppar har vi inte märkt någon allergisk reaktion.

Jo, på lekplatsen fanns det en gungbräda som fyra av oss ville testa samtidigt (se film). Och om det är så att ni inte hör pga av dålig upplösning kan jag redogöra lite kort

Film 1: Jag försöker stel som en gammal ko klättra upp på gungbrädan, efter att ha kämpat över ett ben, gungar RObban till. Då ropar jag i hysteriskt falsett: "Inte så, inte så". När Robban lugnar ner gungandet så att jag ska kunna sätta mig ordentligt småhoppar Hampus som tycker det är tråkigt att det står still. Allt detta medan gungställningen hemskt protesterar med ett högt gnällande över den hemska tyngd den utsattes för.

Film 2: Robert som ska gå av gungbrädan: "Oj, det kunde ju jag glömma."

Jag: haha

Robert försöker ett par gånger innan han som en gasell flyger av gungbrädan ;).

Jag:HAHAHAHAHAHA

Amanda som blir klämd av sin mor: AJAJAJAJAJAJAJ

Jag märker ingenting utan bara:HAHAHAHAHAHHAH

Jag trodde verkligen jag skulle skratta ihjäl mig för det såg så himla dråpligt ut och det är helt suveränt att Pelle fångade det på film!

I slutändan blev det en bra dag med mycket skratt! Tack Robban för att du finns!

KRAM

1 kommentar:

mia sa...

Klockrent!!! Made my saturday!!! Så jäkla kul.... :))