måndag 9 augusti 2010

Städa städa








Då vädret spåddes att vara lite sämre idag, bestämde vi oss för att stanna ytterligare en natt i den stora staden. Idag har det stått storstädning på schemat, för det har inte gjorts ordentligt någon gång under sommaren. Som en av grannarna sa när vi hade möte gällande gårdsfesten (även de spenderar större delen av sommaren i en stuga): "Vi får snart börja att namnge dammråttorna för de är så många".


Amanda och Pelle är just nu och handlar på Maxi. Det var mycket viktigt för henne att de skulle ta bilen dit för nu sitter hon rättvänt i framsätet så hon ser JÄTTEMYCKET! Igår var vi på barnkalas och pga av regnet tog vi bilen. För Amandas skull tog jag en extra sväng genom stan och hon pekade och sa konstant: "Oj"och "Titta där". En helt ny värld har öppnat sig.


På kalaset var det tre pojkar och deras mammor. Helt plötsligt säger den ena mamman efter att ha varit och tittat till dem i lekrummet: "Oj, nu får jag aldrig med mig J hem. Han har hittat sig en prinsessa och de kramas och håller handen". Förvånad gick jag och kikade och mycket riktigt höll Amanda J:s hand. De var så himla söta och Amanda gav honom en ordentlig kram innan han gick hem. Di barna, di barna ;)


I morgon bär det ut till stugan en sista gång för säsongen. Så vemodigt att det snart är över. Däremot ser jag fram emot lördag då det är dags för oss att fira 6-årig bröllopsdag. Äta ute står på schemat och det lutar åt att vi tar "vår" restaurang där bröllopsmiddagen hölls.

Tjola long till nästa gång!

Inga kommentarer: