tisdag 29 december 2009

Rea och mycket funderingar


Idag var det dags för oss att göra lite fynd på stan. Jag fick presentkort på Intersport i julklapp så dit bar mina fötter. Det blev en ny sportbehå, ett träningslinne samt en tröja. Jag är helnöjd! För Amanda blev det nya gummistövlar och Pelle hittade nyårsklädseln på Dressmann. Det var bara lille Hampus som snällt låg i vagnen och sov och tur var det för oj,oj, oj vad friskt det var ute. Vi tog en liten extra promenad innan vi åt lunch hos svärmor Eva. Hon hade lagat en fantastiskt god kålpudding. Jag har inte lagat det på länge för mina kålpuddingar har inte blivit så goda och då tappat sugen på att lägga energi på den maträtten.


Vid den här tiden på året börjar jag alltid (kanske inte allt för ovanligt?) att fundera kring hur året som gick var för mig och vad nästa år kommer att föra med sig. 2009 har för mig varit ett mycket bra år. De tre första månaderna var ganska tuffa när jag fortfarande jobbade och var gravid, men resten av året har varit finfint. Så jag hoppas att 2010 blir lika bra, men som den orosmänniska jag är (på gott och ont) så är jag orolig att 2009 har varit för bra och att jag på något sätt kommer att straffas för det... Det största orosmolnet som jag har nu för 2010 är hur hösten kommer att bli. Det ser mörkt ut på jobbfronten, men jag är ganska sugen på att bredda mig lite och eventuellt läsa lite specialpedagogik. Men usch det är länge till, just nu njuter jag av att vara mammaledig!!


Puss och god natt!

1 kommentar:

Unknown sa...

Vilken underbar bild på er! <3
Tack för den jättefina kommentaren om mitt besök! Måste ju säga att NI, hela familjen, verkligen är solstrålar i mitt liv.
Hua vad smörigt det blev, men det är ju sant! :)
Ta hand om er, och oroa dig inte för framtiden. Det som sker sker - vare sig du oroar dig eller inte!;)
KRAMAR TILL TUSEN!!!
Lööööve you!