fredag 25 december 2009

Lugn juldag

Jaha, då var julafton över för denna gång. Varje år brukar jag känna en viss tomhet när julafton är över, kanske för att man i många veckors tid har pyntat och förberett julmys. I år känner jag inte så och det är sååå skönt. Jag är glad att få vara med familjen och vi alla är friska!

Robban var tomte även i år och årets utstyrsel var ganska enkel men effektiv. Därför Robban gillar att ha sjömansskägg (fråga mig inte varför;)) så köpte han en vit sprayfärg och färgade lugg och skägg vitt. Tomteluvan täckte resten och solglasögon gömde ögonen. Sedan var det bara upp till Robban att föreställa rösten...hehe det är inte lätt alla gånger, helst inte när inblandade skojar om Robban som inte ska vara närvarande... Jaja, Amanda blev blyg och vågade inte ta tomten i hand. Hon mumlade en gång Robban, men tystnade snabbt när tomten tittade på henne med sina fasettögon:)

På tal om detta vita spray så sa Robban igår kväll: "Mia, ska du inte spraya en slinga i ditt hår för att testa, du som aldrig vågar göra nå´t med håret". Så idag har alla fått se hur jag kan komma att se ut om 15-20 år. Plötsligt var Pelle och Robban mycket intresserade att fotografera mig och Robban mumlade om profilbild på facebook. Tror inte det va? Men kul att testa. Dock inte något som jag vill dela med mig, ni får hålla ut de år tills jag ser ut så i verkligheten och jag hoppas att det dröjer!

I morgon blir det kalkon kl 15:00 hos Malin & Daniel, en jultradition som håller i sig. I år endast framflyttad en dag och då blir det att träffa ytterligare lite släkt.

Fortsätt mysa trots regnrusket som vi nu har vid kusten!
KRAM

Inga kommentarer: