Här ser ni en lycklig flicka som har tappat sin första tand! Amanda har haft lösa framtänder uppe ganska länge, en följd av att hon slog i dessa när hon var 2½ år. Efter att ha ätit ett äpple förra helgen började hon klaga över att det knakat när hon åt det och att den var lösare än förut. På förskolan dagen efter åt hon knäckebröd och då blev den ännu lösare. Trots att hon vickade febrilt på den så lossnade den inte helt utan hon fick gå och lägga sig en kväll till med en lös tand. På morgonen därefter så fick jag hjälpa henne och lyckades att vrida den i motsatt riktning och "VOALAHH" så var tanden borta. SÅ lättad Amanda var när tanden var borta och inte minst STOLT över att vara en stor tjej! "Nu har jag tappat en tand som de andra på dagis!" ( Nu är det endast ett par som har tappat någon tand men för henne kändes det som hon var ensam kvar ungefär)
Jag har i flera års tid sparat på ljusstumpar för att någon gång komma till att stöpa egna ljus och hör och häpna kom jag till detta igår! Jag har gjort det på jobbet vid en julpysseldag men inte för egen räkning. Det tog längre tid än vad jag räknat med men resultatet blev bra och i kväll har ett ljus fått brinna med sin klara låga!
En mycket komprimerad sammanfattning av händelser senaste tiden men det kommer mera men en annan dag!
Go natt!

