tisdag 21 februari 2012

Uppdatering


 Nu är det dags för en uppdatering. Inte att jag kommer att hinna/orka uppdatera allt som jag har på hjärtat i detta inlägg, men en del jag tänkt att dela med mig. På fotot ovan ser ni utsikten som Pelle och jag hade från hotell First Witt i Kalmar där vi bodde en natt för ett par veckor sedan. Det var delar av min julklapp till Pelle. Det är svårt att komma på en bra julklapp till en person som har det mesta, men detta var en uppskattad julklapp. Det blev trerättersmiddag på Larmgatan samt "Mission Impossible 4" på Biostaden. Filmen var ok. Hade jag sett den hemma i soffan hade jag nog inte gett den samma betyg då flera scener blir mer effektfulla i en biosalong. Denna tripp avslutades med ett IKEA-besök ( det går inte att besöka Kalmar utan att kolla runt på detta härliga ställe). MEN hemresan blev inte lika trevlig, då det var riklig nederbörd av snö så det endast var två smala strimmor som skulle föreställa hjulspår att följa. Till råga på allt så blev vi omkörda vid ett tillfälle som innebar att jag såg INGENTING, eller jo jag såg snöyran men inte var jag hade vägen vilket var såååå läskigt! Så när vi var framme hos mina parenteser så var jag så lättad och då klockan var ganska mycket på kvällen orkade vi inte köra hem igen med trötta barn utan stannade över natten för att utvilade köra hem i lugnare väder.
 Här ser ni en lycklig flicka som har tappat sin första tand! Amanda har haft lösa framtänder uppe ganska länge, en följd av att hon slog i dessa när hon var 2½ år. Efter att ha ätit ett äpple förra helgen började hon klaga över att det knakat när hon åt det och att den var lösare än förut. På förskolan dagen efter åt hon knäckebröd och då blev den ännu lösare. Trots att hon vickade febrilt på den så lossnade den inte helt utan hon fick gå och lägga sig en kväll till med en lös tand. På morgonen därefter så fick jag hjälpa henne och lyckades att vrida den i motsatt riktning och "VOALAHH" så var tanden borta. SÅ lättad Amanda var när tanden var borta och inte minst STOLT över att vara en stor tjej! "Nu har jag  tappat en tand som de andra på dagis!" ( Nu är det endast ett par som har tappat någon tand men för henne kändes det som hon var ensam kvar ungefär)
Jag har i flera års tid sparat på ljusstumpar för att någon gång komma till att stöpa egna ljus och hör och häpna kom jag till detta igår! Jag har gjort det på jobbet vid en julpysseldag men inte för egen räkning. Det tog längre tid än vad jag räknat med men resultatet blev bra och i kväll har ett ljus fått brinna med sin klara låga!

En mycket komprimerad sammanfattning av händelser senaste tiden men det kommer mera men en annan dag!

Go natt!

Inga kommentarer: