fredag 24 februari 2012

Mitt sportlov 2012

Här lider sportlovet mot sitt slut och det har gått alldeles för fort men jag har hunnit med mycket under denna vecka!

 I lördags var jag och brorsan på dop i Jönköping. Det var kusinbarnet Julian som skulle få känna på dopvattnet. Alltid lika trevligt att träffa släkten och få lite uppdatering om deras liv. Resan gick mycket bättre än vad vi vågat hoppas på då det varnades för halka och mycket jobbigt väder. Men vi klarade oss ifrån det och såg endast ett par snökorn vid Nässjö. Regnet öste ner i Jönköping när vi åt smörgåstårta och drack kaffe men vad gjorde det? När jag kom hem klockan 23 satt en sömnig Pelle och väntade på mig men jag tror jag var minst lika trött som honom.
Dessa tapeter + golv (fast svart) lutar det åt...

Hela söndagen  var jag seg och trött men det blev promenad och plock här hemma.

Måndagen hjälptes jag och barnen åt och röjde i deras rum och städade klart. På eftermiddagen kom Robban och såg till barnen medan jag och Pelle åkte och skulle spika vilka tapeter och golv vi ska ha i badrummet här nere. Men det blev inte riktigt spikat ändå så vi ska fundera ett tag till... Det är tur vi är ute i god tid så tänketid finns. Därefter blev det filmvisning på gamla filmer vi filmat själva sedan 2002.

På tisdagen åkte vi till mina föräldrar och jag testade på floating för första gången. Man ligger i ett ägg där vattnet är så salt att man flyter som en kork. En härlig men samtidigt skum känsla då det i bland kändes som det gick vågor där (men det gjorde det inte) och ibland som någon tryckte med sina fingertoppar på skulderbladen.  När jag skulle resa mig kände jag mig som en blyklump och jag hade en trötthetskänsla i nacken och skulderbladen. Tydligen funderar det så att när kroppen är tyngdlös så försöker den återgå till sitt utgångsläge så kotor och senor sträcks. Jag ska testa en gång till men då med massage innan som mjukat upp nacke och rygg.

På onsdagen var det dags för tandläkarbesök. Hmm, det blev en tråkig historia och jag ska under våren laga tre tänder. Hade självklart lagt de tusenlapparna på något roligare men, men....
på kvällen träffade vi föräldragruppen som nu är utökad med ett litet barn till, lilla Fanny som är 6 veckor. Fem mammor som började träffas med fem barn som nu är uppe i elva. Hihi det är highlife när vi träffas och nästa gång är det dags att vara här.

Igår kom min kusin Eva-Lena och hennes son Jonathan som är fyra år på lunch och fika. Barnen var lite blyga i början men sedan kom de igång och lekte jättebra. Ena stunden var alla prinsessor (Amanda var överlycklig att få klä ut två killar!) och andra stunden körde de bilar och testade vem som kunde åka längst. Därefter blev det en långpromenad med brorsan. Kvällen avslutades med mer nostalgifilmer.

Idag har vi varit och matat änderna vid fågeldammen och nu ska det bli en sväng till lekplatsen på området. Ikväll ska Pelle och jag gå ut och äta en försenad Alla hjärtans dag middag. Tanken var att vi skulle ha gått förra fredagen, men vi sköt upp det med tanke på att jag skulle på långresa på lördagen.

Hej Svejs, Grus och Gnejs

Inga kommentarer: