tisdag 10 januari 2012

Längtar efter våren och sommaren


Känner en mörk dag som denna när det aldrig blir riktigt ljust att jag längtar till våren, sommaren och ljuset! Har den sista veckan under jullovet gjort en storrensning på övervåningen och hittade då ett par cd-skivor med bilder från olika årgångar och händelser. Det är så roligt med bilder och helt plötsligt minns man så mycket mer! När jag ser ovanstående bilder så tänker jag på sola, bad, värme, grillning, mys och turer med båten. Jag hoppas på många sådana stunder sommaren 2012.

Har inte varit lika hemskt trött idag, kunde sova lite bättre i natt. Däremot var de flesta eleverna i skolan i den fasen jag var igår. Men det hör liksom till att man kommer lite "ur rutin" under loven, känns inte som lov annars.

Kom även till att fortsätta lite med släktforskningen under jullovet, åh vad jag saknat det! Inte för att jag kommit på något uppseendeväckande då jag främst forskat vidare i sidled, men tycker det är spännande att söka efter vad människor bott, levt och arbetat. Hur många barn de fick och vad de döpte dem till. Konstaterade att jag måste ha mycket släkt i Högsby och Mörlunda då många led bott och verkat där åtmistone fram till 1940- talet.

Nu är det godnattsagedax!
Natti

Inga kommentarer: