måndag 5 mars 2012

VAB

VAB - Vård Av sjukt Barn. Det är kontentan av min natt och dag. Vi tyckte Hampus var lite glansögd igår kväll och att det var konstigt att han kröp upp hos Pelle i puffen och slocknade vid strax efter 19 (han är mycket mammig annars). Så vid kl 23 när jag somnat in så där lagom härligt börjar han gnälla och vrida sig i sängen. Tänder yrvaket lampan och känner då att han är som en kamin. Tempen visar 39,6 och en sjuk kille vill inte ligga ensam i sin säng, nej han vill ligga tätt, tätt intill och kramas vilket självklart är mysig men så varm som han då var är nästan obehagligt.

 Efter att suppen hjälpt fick vi sova en timme i stöten ungefär för då var det dags för vätskepåfyllning eller bara en bekräftan att man låg där intill. Summasummarum var min sömn inte så bra utan när klockan ringde halv 6 kändes det som ett hån. Men beslutade då att det var bäst att jag var hemma, kände mig inte så pepp att vara 100% alert att undervisa.

Vid lunchtid efter Hampus vilat  i 2 timmar visade tempen 40,0. Tur att febernedsättande finns!! Det har varit en mycket gnällig Hampus idag med all rätt. Hoppas bara att vi andra slipper scheisset. Amanda ska undersöka sina njurar i Västervik på onsdag och detta ska bli skönt att få gjort så jag vill inte veta av att någon influensa sätter stopp för det.

Nu är det dags för extra omsorg om lilla sjuka plutten då han precis vaknat efter en vilostund.

Detta är den friska Hampus
BYE!

1 kommentar:

Anonym sa...

Stackars pluttisen! :(

/PR