onsdag 7 mars 2012

VAB - del 2

Nu ska jag dela med mig av den spännande fortsättningen om vab. Vi har kommit den till andra delen...håll i er!
Amanda klagade i går morse att hon frös och hade ont i halsen. Detta med ont i halsen är något som barnen ofta använder som argument för att få smaka på halstabletter. Men jag lämnade henne som vanligt och sa utom Amandas hörselzon till en fröknarna att de fick se under dagen hur detta skulle utvecklas under dagen. Klockan 12 ringer förskolan hem till Pelle och ber honom komma och hämta henne då hon inte ville äta och tempen visade 38,0.

Men hon verkade ändå pigg under eftermiddagen efter att fått sovit en stund och ätit cheeseburgare.  Hon somnade tidigt och vi höll våra tummar allt vad vi kunde för att hon skulle vakna pigg. Men våra förhoppningar uppfylldes inte. Amanda kom upp helt groggy och rosig om kinderna och klagade att hon mådde jättedåligt. ###scheisse### var det minsta jag kände då. Så det var bara att ringa till Västerviks sjukhus och ge återbud. Så jag har varit hemma med två sjuklingar. Två sjuklingar på olika sjuknivå. Hampus är ändå på bättringsvägen och har tyckt att Amanda är den tråkigaste syster som inte ville leka och busa med honom som vanligt.

Till råga på allt kom Pelle hem med rinnande näsa och klagade över tungt huvud så nu är det sjukstuga på riktigt. Får se om jag lagom till helgen blir sjuk eller om jag har förmånen att klara mig.

Hoppas det tillfrisknas snart så att det går att gå ut!
Natti natti

1 kommentar:

Anonym sa...

Stackars skruttan!
(Scheissefin bild!) ;)

/Petra