söndag 6 mars 2011

Ännu en vecka har passerat










Fredagskvällen spenderade vi hemma hos familjen Jansson med massor av god mat. Det var länge sedan vi träffades och egentligen skulle vi setts redan förra helgen, men Charlie blev sjuk så träffen flyttades fram. Men denna gång trodde jag att våra barn skulle insjukna av något av alla sjukdomar som fortfarande härjar (magsjuka går fortfarande på Amandas avdelning...) så jag vågande inte fixa någon ge-bort-present förrän samma dag. Janssons är så härliga för trots att det var länge sedan vi sågs, så känns det inte så när vi träffas. Det går att prata om allt mellan himmel och jord med dem och det ska man vara rädd om!

I går var jag vid temalekparken med barnen, Amandas kompis Izabelle och hennes mamma. När vi gick dit blåste det lagom, solen sken och värmde gott och det kändes allmänt vårigt, tills vi kom till temalekparken...För där var det mest skugga vilket betyder att MASSOR med snö låg kvar + att det började blåsa jättemycket. Så den våriga känslan försvann snabbt och vi gav upp efter 40 minuters kämpande mot kylan. Amanda följde med kompisen hem och Hampus och jag gick hem och frusna som vi var kröp vi ner i sängen och läste saga. Gissa vilka som snarkade i kapp efter en stund? Det är det som är helglyx!

Idag har det inhandlats lite vårblommor som planterats i krukorna på uteplatsen. Robban kom förbi och var lekfarbror/fotograf ett par timmar. Nu sitter jag här och det är återigen söndagkväll och undrar vad denna vecka tog vägen...? På fredag ska jag med parenteserna till Kalmar och IKEA, det ska bli kul. Mamma har fått ett presentkort av oss till en tjej som utför andlig kirurgi. Jag vet det låter helflummigt, men det ska bli så spännande, hoppas mamma känner detsamma...

God söndagskväll!

Inga kommentarer: