söndag 20 mars 2011

Saadefeber


Vad tråkigt det är att mina inlägg kommer så himla sporadiskt, men det positiva är väl att jag lägger energin på annat än sitter framför datorn;). Nä, men allvarligt talat så är det ganska mycket just nu och inte kommer det bli mindre den närmaste tiden för nu är det dags att skriva elevernas skriftliga omdömen som sedan följs av utvecklingssamtalen.

Idag har det varit så himla fint väder och ÄNTLIGEN en känsla om att våren är på g och att sommaren är inte sååå himla långt borta.
Som de flesta småtjejer i dessa tider, så gillar Amanda Eric Saade. Jo, fast hon tyckte att Linda Bengtzing skulle vinna melodifestivalen, men Saade kom inte långt efter. Så när vi var hos Robban en sväng igår så spelade han lite melodifestivallåtar för oss. När "Popular" strömmade ur högtalarna dansade Amanda som en tok runt i lägenheten. Det blev även att låten "Manboy" spelades och Amanda gick och nynnade på strofen "manboy, manboy, duthudutu manboy". På kvällen när jag gosade med Hampus och skulle få honom att varva ner och somna så helt plötsligt smånynnar han: "manmo manmo". Blev så himla full i skratt, men det är klart det syrran gillar, gillar självklart Hampus.
Tyvärr är mina små skruttar snoriga och hostiga igen så de får vara hemma i morgon med pappa Pelle. Själv ska jag förbereda mig inför ännu en arbetsdag med mina andra skruttar:)


Bye bye


Inga kommentarer: