söndag 4 juli 2010

Semester!

Här är affär nummer ett

Denna affär blev min favorit

Amanda & Anders badar

Hampus vill sååå gärna bada

Leka i sanden är kul

Amanda har slocknat i Anders goa soffa som han byggt själv

Jihaaaaaaaaaaa! Det borde killa i magen?

Mi own shadow.

Min fina familj!

Leka, leka sandkaka.

Amandas sandtorn

Började färden till denna underbara ö på torsdagens förmiddag. Amanda har sett fram emot detta riktigt mycket. Pratat om hur spännande det ska bli att få åka med den stora båten. Det är så tacksamt att de snabbat på färjorna så att det bara tar tre timmar, tre timmar att komma till utlandet känns det som. Bra med lekrum på båten annars kunde det blivit en svettig färd att jaga en ettåring med hur mycket spring i benen som helst.

Vi stannade i Visby för att äta och valde efter mycket om och men ett matställe mitt inne i den gamla delen. Men tyvärr var inte Hampus på något bra humör så man fick äta ett par tuggor sedan vyssja, men sova ville han inte, äta ville han inte. Tror att han var påverkad av värmen.

Vi (Amanda och jag) passade på att kika in i två butiker med fantastiskt mycket fina grejer. Den första affären blev min favorit då den var i ett gammalt hus som låg i flera etage. Så vi kom längre och länge in och upp och Amanda uttryckte det som jag kände det också: "Åh mamma titta så fint!" "Åh så vackra grejer, mamma". Pelle som otåligt stod och väntande utanför med en gnällig Hampus började efter en stund ropa: Hallå var är ni? Men han fick självklart inget svar för vi hörde inte. Han hade inte heller förstått hur stor butiken faktiskt var.

Sedan har vi haft helt fantastiska dagar med några timmar på Tofta stranden och underbar mat. Anders är jätteduktig på att laga god mat med enkla medel. Jag känner mig som en riktig novis när han t.ex. berättar att med några enkla ingredienser så whoops har du en riktigt god hemgjord majonäs.

Barnen uppskattar att vara på stranden. Det är så kul att leka med sanden och plaska i vattnet. Nu har jag verkligen SEMESTER! :)

Tjoho!

Inga kommentarer: