tisdag 20 juli 2010

Mer sommar i bilder

Mia och Amanda filosoferar på bryggan

Pelle o Hampus badar



God morgon

Puss på dig!

Pelle, Hampus, Amanda och Jonny badar

"...eh vänta syrran jag kommer..."








Mr Sumo ;)


"Ska vi plocka körsbär i min trädgård? Du o jag, wowawoha."

Hampus ville också kubba


Övar

Hängmattemys

Nu var det Amandas tur, på riktigt!

Oj nu var det ett tag sen senast, men det är väl så det ska vara på sommaren? Har sedan sist haft underbara lata dagar vid vattnet och i skogen. Som tur är finns det ju även vatten i skogen ;), dvs en insjö.


Brorsan och vi sammanstrålade i Tvingsmåla några dagar för att dels gå på Kristdala marknad, men även för att umgås och ha trevligt tillsammans. I år var vi lite mer strategiska och valde att anlända till marknaden redan klockan 9. Vilken skillnad när man inte behöver lägga energi på att trängas utan kunde köra barnvagnen utan några större bekymmer. Så vid 11 var vi alla nöjda och satt på Gästis för att äta lunch. Amanda var helnöjd efter att åkt karusell och fiskat ankor samt inhandlat sin kära klubba. Själv fyndade jag ett par skor samt de självklara gammeldags brända mandlarna.

Vid ett tillfälle skulle mamma följa med Amanda på dass. Som tidsfördriv satt Amanda och räknade högt "...27, 28, 29, tjugotio" "Men vad sa du nu?" undrade mamma. Då släpper Amanda en rejäl fis och utbrister: "Nu sa röven 30!"

Ungarna är (oftast;)) så härliga och jag är glad att få så mycket tid med dem. Börjar bara så smått undra hur det kommer att bli när jag börjar jobba? Visst ska det bli skönt att få bli en mer social varelse igen, men så mycket tid utan barnen? Jaja, det är ännu ett par veckor bort!

So long!
































Inga kommentarer: