torsdag 6 maj 2010

Vindstädning


Igår bodde jag praktiskt taget på vinden för då inleddes projektet "Rensa/organisera vinden". Vi har bott här i 6 ½ år och har aldrig städat på vinden utan bara öst upp kartong på kartong. Så först visste jag inte i vilken ände jag skulle börja, men det blev att organisera julsaker längst in för det är bara aktuellt en gång om året.

Det blev en del nostalgitrippar, de flesta trevliga, men även minne efter de som tyvärr inte finns kvar i livet. Så idag blev bilen fullpackad med saker/kläder som skänktes och gamla tidningar och kartonger som skulle kastas. Att det kan vara så helande för själen att rensa igenom saker och ting? För mig är det så i alla fall.

Amanda har idag varit på förskolan en sista gång innan sommarlovet för att bli firad av kompisarna och bjuda på glass, då hon var på sjukhuset i fredags när det egentligen skulle bli av.

Brrr, kan inte någon locka fram försommarvärme? Det är så otroligt ruggigt ute. Sooooolen komsi, komsi, vi ska inte äta upp dig.

Ha det gott, för det ska jag ha!

KRAM

Inga kommentarer: