onsdag 19 maj 2010

En bukett maskrosor


Brorsan är just nu ute med Amanda och leker på innegårdens lekplats. Inte för att jag hade haft något emot att vara ute, men Hampus är lite hängig och gnällig och inte lätt att underhålla samtidigt som Amanda. Pelle är och hjälper till i hans farmors hus så jag är så tacksam att Robban ställer upp.

Amanda kom inrusande för en liten stund sedan med en stor bukett maskrosor. "Här, mamma får du blommor av mig. Det finns massor där uppe." Efter ytterligare tio minuter kom hon med ännu en bukett: "Här, mamma. Men nu får jag inte plocka mera, för då har bina inga att äta på och då sticker de mig istället." Sedan sprang hon iväg med de blonda lockarna hoppande runt huvudet. Min stora lilla gullunge. (Nej, INTE du Robert;))

Trevlig onsdagskväll!


1 kommentar:

Unknown sa...

Haha, vad underbart!