torsdag 13 maj 2010

...och regnet det bara öser ner...


Var är våren?, var är våren?, inte här, inte här.

Nä, nu får regnet ta och ge sig. Långhelg och många är lediga, då kunde det få vara uppehåll i alla fall.

Anställningsintervjun i Kalmar gick ok. Svarade inte så bra på vissa frågor. Lite ringrostig och nervös var jag allt. Får ändå sträcka på mig att jag var en av 15 på anställningsintervju, sammanlagt 120 sökande. Ödet får nu avgöra resten...

Idag kommer Pelles kusin Göran hit och ska bo hos oss t.o.m. söndag. Alltid lika trevligt och det blir inte sämre av att Pelles två andra systrar har även anlänt till stan. Detta var planerat innan farmor Gunborg gick bort och självklart hade alla släktingar hoppats på att få träffa henne när de väl var i stan. Begravningen är om två veckor och det ska bli skönt när det är över. En självklarhet som kan bli en vacker minnesceremoni, men psykiskt jobbigt.

Genomsnittet på antal begravningar som en människa besöker under sin livstid är 5 st. Jag har redan uppfyllt denna kvot, men det är inte i närheten av vad min pappa gjort. Nästa fredag ska han på ännu en, då en f.d. spelkompis har gått bort alldeles för tidigt.

Nu hoppas jag att allt vänder igen och att vi får uppleva en härlig sommar med mycket glädje!

KRAM!

Inga kommentarer: