onsdag 17 mars 2010

Tyska och våfflor, intressant kombination?

Gillar denna tarotlek skarpt då den har så vackra bilder som varje kort berättar en saga...

Jaha då var det onsdag igen eller Mittwoch som en tysk skulle ha sagt. Det är fantastiskt att jag kommer ihåg några ord på tyska efter att ha läst det i 6 år. Helt bortkastad tid om ni frågar mig. Tycker det skulle finnas en större valfrihet gällande bonusspråken i skolan. För som med mycket annat är vi människor bra på olika saker och en del har lättare/tycker det är roligare med språk än andra. Jag var inte en av dessa, hade hellre läst något annat.


Har städat undervåningen för att inte skrämma slag på Malin & Daniel ikväll när de kommer på våfflor och kaffe. Jag vet att våffeldagen inte är förrens om en vecka, men fuskstartar lite. Just nu önskar jag att det vore fler timmar på dygnet för jag hinner inte göra allt det jag vill.


See YA!

Inga kommentarer: