söndag 15 februari 2009

Vacker dag, men Amandas otursdag

Farmor, Amanda o jag
Gott med en muta i form av kokosboll.










Här har jag tjatat om att ni ska skriva kommentarer och så har jag inte haft inställningarna så att vem som kan det, men NU ska det vara fixat så kommentera på.


Middagen igår blev lika fantastisk som jag hoppats på. Men så mycket som jag åt igår borde det räcka för en vecka. Trerätters blev det, men då hade jag inte räknat med att varje portion var så stor.

Det har verkligen inte varit Amandas dag idag, kunde nästan tro att dagens datum vore fredagens (den 13:e). Hennes aptit brukar gå upp och ner och idag har det verkligen varit ner. Det är inte många smulor som har stoppats in i munnen och det är så frustrerande. Det sägs att man inte ska behöva oroa sig nämvärt utan att barn får i sig det som behövs, men det är så svårt. Helst när man märker att hennes humör inte blir på topp pga av detta. Sedan är hon ett mycket envist barn som ska ha det på sitt sätt och märker hon att Pelle och jag blir för ivriga att truga så sparkar hon bakut.

Sedan skulle vi gå tipspromenad i skogen och då det har kommit en hel del snö så tänkte vi att det är ju perfekt att Amanda åker pulka. Då vissa delar av promenaden var på skogsstig var det något ojämnt + att vi konstaterade att A är för stor för pulkan (det blev hög tyngdpunkt) vilket gjorde att hon ramlade ur pulkan ett antal gånger. Gissa vem som inte var så sugen att åka vidare då...? Men det ordnade till sig då sista delen var på en vanlig väg.

Så kommer vi till det mest tråkiga... Amanda halkade på vardagsrumsgolvet och slog munnen (med napp) i golvet. Jag förstod genast på hennes gråt att detta inte var bra. De slogs inte ut, men de har tryckts upp i tandköttet så att de syns bara till hälften. Åhhh, jag blir så otroligt ledsen, det finns inget värre än när det händer ens barn något och man inte kan ta över deras smärta. Så det blir att besöka tandläkaren i morgon så får vi se hur det går. Som tur är säger hon att det inte gör ont och hon har faktiskt ätit lite efter olyckan.

Fortsättning följer...

1 kommentar:

Lindis sa...

aj aj Amanda lilla tjejen, vilken otur...