söndag 25 januari 2009

"Pappa-dotter-dag"

Ankdammen
McD

Biblioteket


Hos farmor



Igår hade Amanda och Pelle en "pappa-dotter" dag och hittade på massor av spännande saker. Först blev det en sväng till ankdammen, sedan begav de sig till McD och åt lite för att fylla på energibanken. Därefter blev det biblioteket och till sist ett besök hos Missisippi (katten) då farmor är bortrest över helgen. Efter 5 timmar kom det hem en sovande Amanda och en trött pappa ;). Jag hade under tiden varit hemma och plockat lite. Jag älskar min familj, men ibland är det skönt att få vara själv och göra saker i min egen takt.
Medan A sov så tittade vi på film. Tyvärr hade vi oturen att ännu en gång bli besvikna. Det positiva var att jag avslutade inte filmen med att gråta. :) Det har hänt ett antal gånger de senaste månaderna, det kan ha att göra med att hormonerna far i kroppen. Men jag är en väldigt blödig person och avskyr när barn och djur far illa även om det "bara" är på film.
Två stora "projekt" som vi har just nu är att få A att sluta med napp samt potträning. Det gäller även att träna på vårt tålamod. Är rädd att man ska tjata eller göra fel så att effekten blir den motsatta.
Nu ska det bli en liten promenad. Kram!

Inga kommentarer: