Nu är det snart helg, åååå vad skönt! Denna helg kommer att genomsyras av födelsedagsfirande då min lillebror (liten och liten;)) fyllde år igår. Det blir med andra ord en helg hos mamma och pappa och det ska bli avkopplande. Har inte träffat dom sedan nyår så vi har lite att ta igen. Brorsan har haft önskemål att vi ska titta på filmsekvenser som vi filmat med vår videokamera under de senaste 7-8 åren. Det säger inte jag nej till i allafall, man glömmer så fort hur det var och vi har faktiskt gjort en del kul saker ihop.
Ni får kika in under helgen och se hur det blev...
KRAM
fredag 30 januari 2009
söndag 25 januari 2009
"Pappa-dotter-dag"
Ankdammen
McD
Biblioteket
Igår hade Amanda och Pelle en "pappa-dotter" dag och hittade på massor av spännande saker. Först blev det en sväng till ankdammen, sedan begav de sig till McD och åt lite för att fylla på energibanken. Därefter blev det biblioteket och till sist ett besök hos Missisippi (katten) då farmor är bortrest över helgen. Efter 5 timmar kom det hem en sovande Amanda och en trött pappa ;). Jag hade under tiden varit hemma och plockat lite. Jag älskar min familj, men ibland är det skönt att få vara själv och göra saker i min egen takt.
Medan A sov så tittade vi på film. Tyvärr hade vi oturen att ännu en gång bli besvikna. Det positiva var att jag avslutade inte filmen med att gråta. :) Det har hänt ett antal gånger de senaste månaderna, det kan ha att göra med att hormonerna far i kroppen. Men jag är en väldigt blödig person och avskyr när barn och djur far illa även om det "bara" är på film.
Två stora "projekt" som vi har just nu är att få A att sluta med napp samt potträning. Det gäller även att träna på vårt tålamod. Är rädd att man ska tjata eller göra fel så att effekten blir den motsatta.
Nu ska det bli en liten promenad. Kram!
fredag 23 januari 2009
En så´n där dag ni vet...
Lite nostalgibilder... A och jag på brorsans student juni-06.

Amanda 3 dagar

Amanda 3 dagarJa, idag är det en så´n dag som det är tur att man på morgonen inte vet hur den ska bli för då skulle man knappt orka ur sängen. Nu har maginfluensa och dunderfökylningar nått vårt arbetslag så det är många borta på jobbet. Det innebär med andra ord att jag har fullt upp. Fördelen är att jag känner eleverna och det underlättar avsevärt. Känner att det får bli att beställa hem kinamat kommer inte att orka engagera mig och laga någon. I kväll är det myskväll i soffan med Let´s dance. Älskar musik och dans + att tjejerna brukar bära fantastiska klänningar.
Idag är det 3 månader kvar till nedkomst. Nära, men ändå så långt borta. Jag har en kompis som ska ha barn om ett par veckor. Hennes stora flicka är lika gammal som A. När föräldrarna frågade flickan vad syskonet ska heta svarade hon att om det blev en flicka skulle hon heta Skalman och om det blev en pojke Lille Skutt. Kan väl säga det att föräldrarna inte är med på samma linje...men det är så gulligt (och roligt) tycker jag.
Ha en skön och avkopplande fredagkväll!
söndag 18 januari 2009



Jaha, nu är även denna helg snart slut...suck. Men det har varit en händelserik helg med lite ditt och datt. Lördagen innebar två julgransraskningar. Vi har inte kommit till skott här hemma förrän igår, men då det är en plastgran behöver man inte bekymra sig för barrhav. A tyckte det var minst lika roligt att plocka ner kulorna som det var att hänga upp dem. Sedan var det dans kring granen på torget här i stan. Tyvärr var A trött så hon ville hellre titta på än att delta. När det vankades godispåse så vågade hon faktiskt gå fram till tomten. Det säger väl en hel del vad hon tycker om godis... Förstår inte vem hon kan ha fått det ifrån?
Idag blev det tipspromenad i skogen. Det var ingen barnvagnsvänlig runda, men vi chansade på att A skulle vara på glatt promenadhumör. Det var hon...hyfsat länge, men mot slutet var det pappas axlar som var bekvämast. Jag är ett tipspromenadfreak som anser att man kombinerar nytta med nöje. Man lurar sig själv att gå + att alltid lär man sig någor nytt, så var det även idag. Sedan har dagen mest innehållit förberedelser inför den kommande arbetsveckan. A tycker det är roligt att få hjälpa till i köket. Idag hjälpte hon pappa att plocka ur diskmaskinen. Det är bara att hoppas att den glädjen att hjälpa till håller i sig:)
Tjingeling på er!
torsdag 15 januari 2009
Snygga gardiner!
måndag 12 januari 2009
100 dagar kvar!



Ja som ni ser är det en milstolpe för mig idag, 100 dagar kvar till beräknad nedkomst! Var på MVC för v.25 kontroll på morgonen. Allt är bra förutom att nu får jag börja äta järntabletter. Önskar att jag sluppit det ett tag till. Jag undrar om vågen på MVC behöver kalibreras för den visade en hög siffra som skulle föreställa min vikt;) Ja, ja huvudsaken är att jag mår bra och så här bra som jag mår nu har jag inte gjort under hela graviditeten.
A har full koll på att det är en bebis i mammas mage och vill gärna tala om för andra att så är fallet. (Känns beskyddande ifall någon skulle tro att det är all julmat som satt sig;) När vi har frågat henne om det är en pojke eller flicka så har buden varit olika, men det senaste är att det är en flicka som ska heta Malin. Ja....det ska bli spännande att se resultatet.
Kram
lördag 10 januari 2009




Har idag kastat mig in i readjungeln igen för att fynda lite plagg till A. Hon har under hösten vuxit en del vilket gör att många kläder nu är för små. För min egen del blev det endast ett par strumpor. Det är inte så roligt att pröva något annat klädesplagg när vissa kroppsdelar har intagit en utstickande form. Mammakläder finns det MYCKET lite av i denna stad vilket är en skam när man ser många magar i vädret på stan!
Ska i eftermiddag hem till svärmor på middag. A har inte fått leka med katten på ett par veckor så nu är hon mycket upprymd över detta. Som tur är kan ju katten gömma sig i någon liten vrå om hon får för mycket uppmärksamhet.
Vi hörs!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
