lördag 10 oktober 2009

Lördagsfilosofi a la Nalle Puh



"Att vara spontan:Det är att göra en god gärning utan att tänka på att det är en god gärning."
Trevlig lördag! Kram!

onsdag 7 oktober 2009

Lite nostalgi




Helt plötsligt när jag satt vid datorn föll mina ögon på en tunn orange cd-rom skiva och konstaterade att det var bilderna fotografen tog på vårt bröllop. Åhhh, vilken nostalgi, jag får gåshud. Vilken fantastisk dag det var! Augustisolen sken och visade sig från sin bästa sida. Alla detaljer men även helheten kunde inte blivit bättre. Nu när det blivit ruggigare ute och näsan rinner ;) så värmer minnena otroligt skönt!




KRAMIZAR

tisdag 6 oktober 2009

Höstsnuva

Jaha nu har även vår familj lyckats att få höstens första förkylningsomgång. Är otroligt tacksam att vi klarat oss så här länge. Hampus fick igår två sprutor mot diverse sjukdomar som bidrog till hög feber och en gnällig kväll. Tänkte då att natten skulle bli jobbig, men han har vaknat som vanligt, utan det är jag som sovit oroligt pga ångestdrömmar som jag får när jag håller på att bli sjuk. :( Men det finns många saker att vara glad för ändå. Som att vår nya garderob blev bättre än vad vi hoppats på, tack vare Pelles förslag med spegeldörrar i mitten. Den hade blivit ganska tråkig annars. Tyglådorna blev pricken över i:et och rymmer mycket!

Har fått två nya tidningar med posten som jag hoppas få läsa ikväll:)!


Hihi, så har jag mina solstrålar. Amanda är just nu hos farmor och leker med katten så Hampus och jag är själva.



Och två av mina orkidéer blommar fantastiskt nu (den andra är vit).





Hänger på mina släktingar och bloggkompisar och uppmanar till att sponsra cancerforskningen på något sätt, tex genom att köpa Rosa Bandet!
Bye

söndag 4 oktober 2009

Sköna söndag

Detta är Hampus premiärsittning i en hög barnstol. Visst att vi fick pallra upp med en filt runt omkring honom, men han satt så en liten stund utan problem. Lycklig över detta blev även han då han äntligen får vara med oss vid matbordet.
Så här glad blir man av att vara på restaurang och äta med släkten. Vi firade som sagt svärmor igår med att äta ute.




Tyvärr syns det inte så bra, men för att ge stämning med värmeljus var jag tvungen att ta bort blixten. Nu är det klart på denna vägg i köket, blev riktigt nöjd med resultatet.

091004
Grattis svärmor EVA på
födelsedagen!
Kram!

lördag 3 oktober 2009

Höstrusk


Ja idag känns det att hösten är här på allvar med låg temperatur och regn, regn, regn. Det var någon som sa att Målilla hade 9 minus i natt vet inte om det kan stämma, men brrrrrrrrrrrr. Då vi tyvärr inte har någon öppen brasa att njuta av, är jag en värmeljuspyroman. Laddade med ett par paket värmeljus på Ikea, för när alla ljus är tända har en tredjedel försvunnit i paketet. Jag borde kanske få bli sponsrad av ett värmeljusföretag:)?


Igår var vi och inspekterade Robbans lägenhet för första gången. Mysig lägenhet med en fantastisk utsikt över hamnen och Blå Jungfrun. Så han är verkligen i startgroparna nu, det är bara lite kvar som han vill inhandla innan han tar det stora steget och blir storstadsmänniska, HAHA;). Vi har skojat med honom att nu är han en given barnvakt, men han uppskattar inte riktigt det skämtet, förstår inte varför... Helst inte efter att Amanda var där igår och kollade alla vrår: "Vad e de här, Bert?", "Vad gör man med den, Bert?


Idag vid fyra ska vi äta på Aidis för att fira svärmors födelsedag. Hon fyller inte förrän i morgon, men det passade bättre för alla inblandade att ta det i dag istället.


Mys på i höstrusket, för det ska jag/vi göra!

Kram

torsdag 1 oktober 2009

Komplettering med bilder

Hade inga bilder att lägga in förut, lånar några från brorsan.

Prinsessan

Prinsen



Back in business!

TJOOOOOHOOOOO! Äntligen fungerar vår dator igen! Inser att det låter som datorn är hela mitt liv, men så är det verkligen inte. Men en kort stund varje dag är det mentalt avkopplande att få surfa ut i cyberspace. Jag upplever att det som sker i livet gör det av en mening, man kanske inte till en början ser eller förstår orsaken men med tiden har det för mig iallafall klarnat oavsett om det är en småsak eller livsomvälvande. Så även med denna datorkrasch. Vi har haft och har fortfarande det rörigt här hemma då garderober har satts upp och det är kläder överallt. Jag har samtidigt haft projekt "rensa alla skåp och utrymmen" vilket gett ordning där jag är klar (SKÖNT!), men oordning på andra ställen innan sakerna organiserats vidare. Nu har vi koncentrerat oss helt på detta utan att bli distraherade av datorn. Det blir lätt att "jag ska bara kolla det och det och det på internet" både för Pelle och mig och tiden rinner iväg. Var på tjejkväll igår på Materialmännen med Malin, det var mycket trevligt, men medelåldern måste ha varit 45+ vet inte vad det berodde på.
Måste passa på att gratta mina svägerskor lite i efterskott:
090925
Grattis Teresé på födelsedagen!
090928
Grattis Malin & Linda på födelsedagen!