onsdag 12 mars 2014

Längtar till sommaren

Jag har saknat min blogg, tro det eller ej. Varför har jag då inte skrivit på 1½ år kan man undra?? Jo för jag har prioriterat andra saker före och det har inte varit positiva val alla gånger... 

Jag gör ett försök att få liv i bloggen igen och passar på att delge en del bilder från sommaren 2013. Trots att det varit härligt vårväder de sista dagarna är det ändå sommaren som jag längtar till. Att kunna ha endast en klänning på sig, sitta i solen och njuta, grilla i stugan och åka båt.

Sen ska familjen utökas med en bebis beräknad till 5:e juli och det gör inte längtan mindre. :)

Håll till godo:
Amanda leker på favoritstranden i Tofta.
Barnen plaskar gutt.

Här letar vi vackra saker...

Ibland går det att dela med syrran

Nytorpet i Bråboskogarna. Här växte farmor upp med sina familj. Idag bor det en familj som döpt sina katter efter våra anfäder, Ruth och Edith :) De hade tidigare en katt som hette Karlsson men den var tyvärr avliden.

Innan Robban träffade Jennie så kramade han träd. Detta vid Nytorp var något rejält att bita i. :)

Vid en cykeltur i Tvingenskogarna tog jag den bild som är där Tvingen tar slut mot Bankhult.

T.o.m lite klippor fanns det på denna sida. Pappa berättar att förr kom det en del folk från Kristdala för att bada just här då det var så fin botten och fridfull natur.

Här stannade jag med cykeln så det är Tvingen ni ser genom träden.
Det var inte vilken cykel som helst som jag gjorde min färd . Farfars gamla Cresent från okänt år utan växlar var faktiskt helt underbar att cykla på. Men det gällde att inte cykla för länge för då fanns det ingen luft i ena däcket...

Vacker symmetri i naturen

Jag bara älskar kaprifol och dess underbara doft en ljummen sommarkväll...Jag längtar...

Söta Wilma kom på besök i Tvingsmåla. Hampus lirade lite boll med dockan.
God kväll!

Inga kommentarer: