tisdag 18 mars 2014

En sommarväg

Fortsätter lite på förra inläggets tema - sommaren.

Hittade denna bild bland många flera på pappas dator. Alltid spännande vad man kan hitta. För mig står den här bilden för många saker men främst är det barndomens somrar som jag vistades med familjen i pappas stuga.

Föräldrarnas semester var på den tiden max 4 veckor så hela sommaren var det egentligen aldrig men det kändes så, på ett positivt sätt. Här cyklade jag fram- och tillbaka, fram- och tillbaka och lekte i min egen fantasivärld.

Här är det lugnt och fridfullt och man kan njuta av fåglarnas kvitter och suset i träden. Inte behöver man känna sig tvungen att ta hänsyn till några grannar då de bor någon kilometer bort fågelvägen. Detta är en oas som kontrast till mitt vardagliga liv då jag möter mycket människor och blir matad av intryck från alla håll och kanter.

Som sagt...jag längtar...

Inga kommentarer: