lördag 19 november 2011

Idag har vi varit på julmarknad i bråbygden. Jag har inte hört talas om denna marknad förut, men tydligen har den några år på nacken. Vi var sugna på en liten utflykt med frisk luft. Trodde att vi bara skulle vara där ett kort tag med lite kik på hantverk och något godisstånd,  men tji där hade jag fel. Det var superorganiserat med parkeringsvakt och vi fick en karta för att hitta till alla aktiviteter. Så Amanda och Hampus fick träffa tomten och båda blev mycket blyga. Hampus höll för ögonen och tog bort dem långt efter att tomten hade gått förbi. Amanda sa efter en stund lite sturskt: "Men han hade ju en mask på sig." "Ja, tomten vill inte visa hur han egentligen ser ut" svarade jag lite hurtigt.  "Jag vet att det är en vanlig människa där bakom."  sa då Amanda. "ja, det är väl klart det är ju ingen utomjording" svarar jag (lite dumt jag vet) för jag vill ju verkligen att Amanda ska tro lite till på detta att tomten faktiskt finns. "Nääääääääääää, det vet jag väl att det inte är,men jag vet att det är någon som klär ut sig till tomte" svarade då vår kloka dotter.
Det blev glögg och pepparkaka, julgodis samt en tur med häst och vagn. Amanda vart sååå lycklig att få åka med (det vart en del tårar innan då vi kom försent till en av turerna).

Idag är det 12 år sedan Pelle och jag förlovade oss på Kata Beach i Thailand. Shit, även det känns inte så länge sedan. Vi köpte ringarna i augusti och höll det hemligt så att ingen visste om att vi skulle förlova oss utan jag skickade in en annons i en av de lokala tidningarna och tänkte att därigenom skulle de flesta få veta. HAHA, det var en slump att en i hemtjänsten hade läst annonsen och sa det till min mormor som i sin tur sa det till mamma. Mamma sa senare att hon alltid brukar läsa annonserna på familjesidorna, men just denna dag gjorde hon inte det.

Vi tyckte att Hampus vart lite extra gnällig på hemvägen från marknaden och det visade sig att han hade 39,8 i feber. Så någonting är inte riktigt piggt i kroppen när febern kommer tillbaka. Nu är det avrundning av kvällen som gäller och förhoppning att jag ska få sova heeela natten.

GOODNIGHT!


Inga kommentarer: