lördag 2 april 2011

Lite gott och blandat

Hampus är lycklig med ett armband
Amanda balanserar a la "Bollywood" Erik är go´och glad som vanligt

Denna födelsedagshälsning gjorde Amanda till kompisens 5-års kalas (Jo vi bokstaverade och jag skrev femman, ville dokumentera hennes framsteg)


Det har varit en lugn lördag. Amanda skulle ha gått på två kalas, men vaknade med ont i halsen och 39-graders feber. En ledsen Amanda konstaterade att hon inte orkade gå på kalas. Vi lovade henne lite extra skoj här hemma istället. Så det har blivit att pussla och spela bingo. Sedan har hon fått många filmer av nära och kära, senast av faster Linda med familj. Så nu har vi sett teckande Pippi, Barbie och nu går Emil i Lönneberga varm i DVD:n. Det var länge sedan jag såg Emil, men jag blir nostalgisk då den småländska miljön de skildrar påminner om landet och mina barndomssomrar (ja, jag börjar bli lite gammal;)). Men det jag inte kommer ihåg var att pappa Anton vid otaliga tillfällen lyfter Emil och skakar om honom ordentligt. Ok, det var ett annat då, men att skaka ett barn så känns inte speciellt föredömligt. Men jag minns inte att jag reagerade på det som barn, så det är kanske som vuxen jag är känsligare för det. Jag är en hopplös känslomänniska på gott och ont.

Nu ska jag gå ner till familjen, ha en go lördagskväll!



Inga kommentarer: