fredag 8 oktober 2010

Självförtroende är a och o

"Hej. Jag heter Hampus. Sitter här med katten Missisippi. Men jag gör det inte frivilligt. Bara så att ni vet!!
"Ok, nu börjar det gå vilt till. Hehe...Känns liiiite otäckt..."

"Det bästa är att jag inte låtsas om att den finns. Dodidodido...gör vad du vill kattj*kel. Jag kommer ändå att stirra på min hand. Så det så!"


Vet ju att ungar lär sig snabbt, men är ändå imponerad av Amanda som spelar bowling och tennis jättebra på Wii. Klår nästan både morsan och farsan!

Så viktigt det är med uppmuntran och positiva ord! Det är en av de främsta sakerna jag arbetar med dagligen. Eleverna jag arbetar med har ofta en tilltufsad självkänsla pga för många motgångar i skolarbetet. Peppa, peppa och peppa utan att göra sig till, är grundreceptet anser jag, för att barnen ska våga fortsätta utmana sig själva. Visst, det går olika bra med olika elever beroende på deras personlighet. Idag gjorde en kille ett stort steg i rätt riktning och han LOG med HELA ansiktet för han var SÅÅÅ nöjd(till historien hör att han är en ganska tystlåten och allvarsam kille)! DET är värt en hel veckas jobb...minst!
Trivs på jobbet, oförskämt bra. Tror jag har hittat rätt i min karriär!

Nu är det fredagmys på gång!

KRAM!

1 kommentar:

Lindis sa...

Du ser. Det blev ju bra med jobbet tillslut. Det ordnar sig alltid. Tiden löser allt. Kram