torsdag 30 september 2010

Rosa bandet

Lindex propagerar mot bröstcancer med "Pink collection"

Hjälp! Är det redan 11 dagar sedan jag skrev mitt senaste inlägg? Veckorna går sjukt fort!

Läste i lokaltidningen att i morgon börjar den rosa månaden. Dvs. rosa bandets kampanj mot bröstcancer. Var 9:onde kvinna drabbas av denna hemska sjukdom. Kom då att tänka på när man på idrottslektionerna fick ställa upp sig på led för att läraren skulle dela in oss i lag. 1, 2, 3, 4 osv. På samma sätt såg jag alla tjejer/kvinnor på en rad med ödet som idrottslärare (eller vem det nu är) och räknar 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 du får cancer...otur för dig.

Tanken svindlar när jag tänker att det kan vara jag som kommer att stå på den 9:onde platsen. Risken är stor då så många i min närhet har drabbats. Alla kvinnor kan bli den 9:onde som drabbas, därför är det viktigt att sponsra den fortsatta forskningen om cancer!

Gör det du med!

Inga kommentarer: