söndag 19 juli 2009

Söndagspyssel

Paketöppning på kusinens 30-års/inflyttningsfest
Trångt, trångt...

Så här sammanbiten blir man;)


"Nu är det semester hos svärföräldrarna;)"



"Lovar du morbror Bert att hålla i mig ordentligt på lördag???"



















Tjoho åter i civilisationen, nädå vi har gjort några korta visiter under veckan men inte haft tid till att blogga. Har varit hos föräldrarna på landet några nätter och då även passat på att besöka Kristdala marknad. På vägen till föräldrarna hämtade vi brorsan och passade då på att testa hur mycket det går att packa in i en Toyota. Bilen får väl godkänt, men det var ingen bekväm resa med tunga grejer i knät och en bror bredvid som konstant spelade hög musik från sin laptop. I år var nog första gången som jag kände att det var jobbigt att vara på marknaden i grytan med allt folk. För det första var det alldeles för varmt, för det andra var alla människor påverkade av värmen vilket gjorde att många var mycket aggressiva i sin framfart, för det tredje blev Hampus hungrig mitt i alltihop och det fanns inget amningsvänligt ställe i sikte (om man inte ville sitta mitt i smeten och det kändes inte helt ok). Så sammanfattningsvis mycket möda o besvär och mycket lite avkoppling. För övrigt min billigaste marknadsbesök någonsin, endast 20 kronor sponsring till idrottsklubben Ariel för 10 lotter.(HAHA) Vi avslutade Kristdalaturen med mat på gästgiveriet, gott, gott.
Nu är det åter en tripp till stugan innan förberedelserna inför dopet.
Tjoho!















Inga kommentarer: