måndag 27 juli 2009

De härliga citatens dag

Dopklänning som gått i arv. Jag, Robert och Amanda har döpts i den.


Idag har dagen förgyllts av att Amanda lyckats fälla flera roliga kommentarer så att det har varit svårt att hålla sig för skratt (och som de flesta vet är jag supersämst på det...). När vi var på väg ut på promenad så fick hon syn på rosväxten på uteplatsen som tappat alla sina blommor. "MAMMA (helt knäckt..), blomman är helt STÖRD!"(obs, förstörd) Ok, jag vet det är fult att skratta åt att uttalet blir fel, men det lät så kul! Sedan när Pelle skulle trösta Hampus råkade han ta Amandas napp, han hann aldrig att ge honom den, men Amanda såg detta och blev jätteledsen. Jag lyckades lugna henne hyfsat och berättade att vi skulle åka och handla lite senare. Då säger hon helt lugnt: "Ok, mamma. Men jag måste sätta mig i trappen och gråta särdigt sörst", vilket hon även gjorde. (Hon kan inte uttala bokstaven f) Jag var tvungen att gå i ett annat rum och gömma mig och fnissa.

Amanda får små ryck ibland och kastar saker vilt omkring sig. I dag var det dags för en gummiplatta som hon hittat under en matta som halkskydd. När Pelle sa åt henne att genast ta upp vad hon kastat, säger hon: "Jag kan inte ta upp den, jag är för trött i mina ben." Ja, vad säger man då?

Hampus favoritord är "Gaaaaahhhh" och så drar han in luft så att han låter som en groda, men då blir han nästan rädd själv.

Vi försöker att skriva ner saker som händer, uttal, meningar osv. för att ha och läsa och roas av i framtiden. Det är annars så lätt att glömma bort många härliga saker som händer i vardagen.
Kram i morgon bär det ut på landet igen!

2 kommentarer:

Lindis sa...

Oj vad jag skrattade när jag läste detta, har du kanske en sån där blå skrivbok som Emils mamma skrev alla Emils hyss i.

Maria sa...

Hi, hi skulle man ha...