fredag 10 juli 2009

Åter igen i civilisationen

"Sticker ni opp, åker ni på en propp!"
"Det är bäst att ni är snälla på alla vis, annars kommer jag och tar er, för jag e polis;)"

Är nu hemma i Oskarshamn igen för att förbereda turen till i Vimmerby i morgon. Där blir det kombierad 30-års och inflyttningsfest hos min kusin. Ser fram emot det för det är trevligt att få träffa sina släktingar + att få kika på ett nyrenoverat hus =).


Just nu är Amanda och leker med sin farmor vid temalekparken. Det har ju inte varit så trevligt väder de senaste dagarna så det har inte blivit så mycket utelek som man kunde ha önskat. Hampus jollrar på glatt när han är mätt och utvilad. Det märks att Amanda tycker om sin lillebror, men vi konstaterar att småsyskon blir härdade för det är "tough love" från hennes sida stundtals. Hon vill så gärna krama och gosa men det blir något hårdhänt när hon inte kan kontrollera sig. Men det funkar bra och hon vill gärna hjälpa till. Och tänker jag på hur jag behandlade min lillebror så är detta än så länge småpotatis i jämförelse. Men visst jag gjorde inget speciellt när han var bebis, det kom senare (puss Bert;)) Jag tänkte häromdagen nostalgiskt på hur vi bråkade när vi var små (trots åldersskillnaden) till när jag flyttade hemifrån -99 när han ringde minst en gång varje dag till idag när det inte blir lika ofta och man faktiskt saknar det tro det eller ej. Men det blir en hel del sms:ande i allafall och det är en tröst. Men vi har otroligt kul när vi ses och han är Amandas idol. Nu måste jag gå matmonstret kallar...;)




Inga kommentarer: